Crearea de continut optimizat pentru motoare de cautare
Pentru a obtine o optimizare cat mai eficitenta pentru un site Web, pe langa celelalte modalitati specifice, continutul unui site poate fi si el optimizat pentru cuvinte cheie specifice.
Dupa cum ati vazut in articolele anterioare (Factorii de evaluare in optimizare, Optimizare pentru motoarele de cautare, Cuvinte cheie, etc ) continutul unui site este important pentru a obtine un loc convenabil la rezultatele unei cautari dupa cuvinte cheie.
E utila folosirea de cuvinte specifice unei cautari in textul de pe site, astfel incat rezultatele unui motor de cautare sa va contina in rezultate prin aceste cuvinte.
Alegerea de cuvinte cheie pentru un text optimizat
Incercati sa creati texte ce contin cuvinte specifice domeniului pe care site-ul Web il prezinta. Folositi continut optimizat pentru pagini specifice, ce detin in elementele paginii, cuvinte cheie distinctive. Creati pagini speciale pentru cuvinte cheie si continut optimizate. Evitati folosirea inutila de cuvinte ce sugereaza calitatea excesiva si inutila a servicilor oferite si actionati mai mult pe termeni proprii.
Tineti cont de densitatea, frecventa si relevanta cuvintelor cheie pentru o pagina Web optimizata.
Site-urile web ce prezinta oferte de afaceri pentru vizitatori, pot folosi acele cuvinte cheie ce reprezinta un produs, un serviciu sau o aplicatie a firmei, in crearea de pagini specifice lor, cu continut optimizat.
Continutul optimizat si motoarele de cautare
Motoarele de cautare sint avide dupa continut "proaspat" si de cantitate considerabila. Cu cat un site detine continut cu o cantitate apreciabila actualizat periodic, cu atata mai mult robotii motoarelor de cautare vor reveni mai des.
In disperata nevoie de a obtine locuri convenabile la cautari, optimizarea excesiva a unui text poate avea ca rezultat, cresterea in ochii motoarelor de cautare pentru continut si evitarea utilizatorilor de a reveni pe site, datorita lipsei de continut explicit care sa creeze o stare satisfacatoare dupa vizionarea acestuia. Mesajul catre vizitator fiind greu receptionat dar foarte util motoarelor de cautare.
E bine de folosit mesaje care sa transmita un mesaj specific clar si care sa poata fi folosit ca indexare pentru motoarele de cautare.
Exemple de texte si mesaje folosite ce nu aduc nici un beneficiu unui continut optimizat:
Folosirea semnelor speciale gen "-", "|","< >", etc. Aceste semne nu sint utile atunci cand se folosesc in cadrul Meta Tag-urilor (cum ar fi: titlu, descriere, cuvinte cheie) ele putand fi inlocuite cu cuvinte cheie specifice paginii cu continut optimizat.
Descrieri si titluri ce contin mesaje de lauda, la adresa site-ului respectiv, nu fac decat sa ocupe locul unor cuvinte cheie productive. In plus, orice firma care se respecta nu se lauda singura (si mai ales nu prin mesaje de acest gen), ci sint laudati sau apreciati de vizitatori. Aprecierea sau lauda vizitatorilor face cat 10 titluri fara continut si fara mesaj optimizat.
Spre exemplu: "cea mai buna firma...", "cel mai tare.... ", etc" nu aduc nici un folos in cadrul unui site optimizat si nici ca firma ce ofera servicii de calitate.
Repetarea exagerata in cadrul textelor a numelui firmei in detrimentul cuvintelor cheie. Potentialul client sau vizitatorul, ajunge prin intermediul cautarilor de cuvinte cheie specifice pe site-ul dumneavoastra si nu prin cautare numelui de firma sau a domeniului Web
Nu folositi obsesiv si agresiv cuvintele cheie din texte. Daca densitatea si relevanta lor e exagerata, veti putea fi acuzati de Spam.
Continutul duplicat si repercursiunile folosirii lui
Nu creati site-uri clone cu diferite nume de domenii. Continutul duplicat poate scoate din indexul motoarelor de cautare sau din directoare site-uri ce sint bine optimizate, dar din necunostinta de cauza, webmasterii au clonat acest site pe un domeniu diferit.
Modul de reperare al unui document unic se face prin data emiterii unui document. Daca exista o versiune duplicata la un text sau site deja existent, riscati nelistarea la rezultatele dupa cautari.
Google prin brevetul creat, specifica clar acest lucru. Gasiti referinte in articolul Sumarul brevetului Google.
In concluzie, nu va sfiiti sa folositi text explicativ pentru a trasmite un mesaj clar vizitatorului. O cantitate considerabila de text explicativ corelat cu o densitate de cuvinte cheie potrivita si cu o optimizare "onpage" corecta, va aduce rezultate pozitive.
Tutorial preluat de pe siteul http://www.seo-point.com